Regulamin
strony https://wiaraczyniporod.pl
W trosce o ochronę Twoich praw powstał ten dokument, w którym znajdziesz informację na temat sposobu składania zamówienia, formy płatności, warunków zawarcia umowy, informacje o procedurze odstąpienia od umowy.
Szczegóły znajdziesz poniżej.
Jeżeli będziesz mieć jakiekolwiek pytania lub wątpliwości dotyczącej sprzedaży kursów, produktów fizycznych i produktów cyfrowych napisz do mnie na e-mail: wiaraczyniporod@gmail.com
§ 1. Definicje
Kupujący lub Klient – przez „Kupujący” lub „Klient” należy rozumieć pełnoletnią osobę fizyczną posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych, osobę prawną lub ułomną osobę prawną, dokonująca u Sprzedającego zakupu niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
Kurs — przez „Kurs” należy rozumieć kurs on-line oferowany przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu;
Kodeks cywilny – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 roku z późniejszymi zmianami;
Opłaty — przez „Opłaty” należy rozumieć wszelkie świadczenia pieniężne należne Sprzedawcy z tytułu umożliwienia Użytkownikom korzystania z Platformy, w tym z tytułu dostępu oraz świadczenia Usług;
Prawa własności intelektualnej — przez „prawa własności intelektualnej” należy rozumieć prawa własności intelektualnej (prawa autorskie, prawa własności przemysłowej, prawa do baz danych) przysługujące Sprzedawcy w ramach Platformy;
Produkt Cyfrowy — przez „Produkt Cyfrowy” należy rozumieć zestaw Treści Cyfrowych i/lub Usług Cyfrowych pod określoną nazwą, który jest dostępny w ramach Platformy;
Platforma – przez „Platforma” należy rozumieć miejsce udostępniane Kupującemu, w którym ma dostęp do wykupionych Produktów Cyfrowych;
Przedsprzedaż — przez „Przedsprzedaż” należy rozumieć czas, w którym Sprzedawca umożliwia nabycie Produktów Cyfrowych z wyprzedzeniem, przed ich oficjalną premierą. Z tytułu nabycia Produktu Cyfrowego w ramach Przedsprzedaży Sprzedawca może przyznawać Kupującym Uprawnienia Specjalne;
Regulamin — przez „Regulamin” należy rozumieć niniejszy Regulamin;
Towar — przez „Towar” należy rozumieć produkty fizyczne będące częścią Kursu Premium;
Treści Cyfrowe — przez „Treści Cyfrowe” należy rozumieć wszelakie Treści Cyfrowe zamieszczane przez Sprzedawcę w ramach Platformy, w tym także w Grupach Społecznościowych, w szczególności takie, jak e-booki, webinary, nagrania audio, materiały wizualne, pliki do druku oraz wszelkie pozostałe treści, jakie mogą być zamieszczane w ramach Platformy;
Umowa – przez „Umowę” należy rozumieć każdy rodzaj umowy zawieranej za pośrednictwem Sklepu, m.in.: umowę sprzedaży produktów fizycznych dostępnych w Sklepie, umowę o dostarczenie treści cyfrowych w postaci kursów on-line oraz innych produktów elektronicznych opisanych na stronach Sklepu; każda z nich jest umową zawieraną na odległość, tzn. bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie;
Sklep – przez „Sklep” należy rozumieć serwis internetowy dostępny pod adresem wiaraczyniporod.pl za pośrednictwem którego Kupujący może złożyć zamówienie;
Sprzedawca – przez „Sprzedawcę” należy rozumieć Mariusza Kurka, prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą Mariusz Kurek – Rehabilitacja Medyczna przy ul. Harcerskiej 6/51, 27-200 Starachowice, posługujący się numerem REGON 260406634 oraz NIP 6642015207
§ 2. Postanowienia wstępne
Regulamin określa zasady i warunki korzystania ze Sklepu, a także prawa i obowiązki Kupującego oraz Sprzedawcy.
Za pośrednictwem Sklepu, Sprzedawca prowadzi sprzedaż Kursów.
§ 3. Minimalne warunki techniczne
Do dokonania zakupu za pośrednictwem Sklepu nie jest konieczne spełnienie szczególnych warunków technicznych. Wystarczające jest: dostęp do internetu, standardowy system operacyjny, standardowa przeglądarka internetowa i posiadanie aktywnego adresu e-mail.
§ 4. Świadczenie usług drogą elektroniczną (Przedmiot umowy)
- W ramach Umowy Sprzedawca zobowiązuje się do dostarczenia Klientowi Produktu Cyfrowego lub świadczenia ustalonych Usług. Klient zobowiązuje się do korzystania z Produktu Cyfrowego lub Usługi zgodnie z przeznaczeniem, zgodnie z zasadami wymienionymi w niniejszym Regulaminie, a także do wnoszenia opłat za Produkty Cyfrowe o charakterze odpłatnym.
- Przeglądanie strony głównej jest zawsze nieodpłatne, natomiast uzyskanie Dostępu do Produktu Cyfrowego jest zawsze odpłatne. Na potrzeby działań promocyjnych i marketingowych Sprzedawca może postanowić o udostępnieniu danego Produktu Cyfrowego nieodpłatnie, jednak wyłączna decyzja w tym zakresie należy do Sprzedawcy.
- Specyfika każdego Produktu Cyfrowego, jego skład i cechy charakterystyczne znajdują się w opisie w Sklepie.
- Sprzedawca zapewnia środki techniczne służące zapobieganiu pozyskiwania, modyfikacji lub zniekształcenia danych osobowych i informacji przez Klientów oraz przez nieuprawnione osoby.
- Sprzedawca podejmuje odpowiednie działania w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Sklepu, m.in. korzysta z odpowiednich narzędzi, które mają to umożliwić, albo usług podmiotów trzecich.
- Sprzedawca dokłada wszelkich starań, aby Produkty Cyfrowe były zgodne z ogólnie przyjętymi standardami. W tym celu dba o ich jakość, funkcjonalność, kompatybilność, właściwy opis oferty i jej aktualizacje wynikające z poprawy jakości lub wymaganiami przepisów prawa
- Wszelkie reklamacje związane z funkcjonowaniem Sklepu, Kupujący może zgłaszać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail sklep@wiaraczyniporod.pl W reklamacji Kupujący powinien podać imię i nazwisko, adres do korespondencji, a także rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Sklepu. Sprzedawca będzie rozpatrywać wszelkie reklamacje w terminie do 14 dni od otrzymania reklamacji i poinformuje Klienta o jej rozstrzygnięciu na adres e-mail składającego reklamację.
§ 5. Czynności przed zawarciem umowy
- Każdy Kupujący ma nieodpłatną możliwość zapoznania się z treścią Regulaminu przed zawarciem Umowy i jest nim zobowiązany w chwili zawarcia Umowy.
- Klient przed zawarciem Umowy zobligowany jest to zapoznania się z postanowieniami Regulaminu i zasadami dostarczenia Produktów Cyfrowych, świadczonych Usług i innymi warunkami. Sprzedawca ma prawo przyjąć, że Kupujący zapoznał się z powyższymi zasadami.
- Jakiekolwiek informacje dotyczące Produktów Cyfrowych lub Usług, które są zawarte na stronach internetowych Sprzedawcy lub rozpowszechnianie za pośrednictwem kanałów komunikacyjnych (np. mediów społecznościowych), nie stanowią oferty w rozumieniu art 66 k.c., lecz ewentualne zaproszenie do zawarcia Umowy.
- Przed zawarciem Umowy koniecznie jest zaakceptowanie Regulaminu przez Kupującego poprzez oświadczenie składane np. za pomocą check-boxa lub w sposób dorozumiany, poprzez rozpoczęcie korzystania z Produktów Cyfrowych (nieodpłatnych) w ramach Platformy.
- Jeżeli przedmiotem zamówienia są Produkty Cyfrowe lub Usługi różnego rodzaju, po przyjęciu przez Operatora oferty dochodzi do zawarcia kilku umów odpowiadających przedmiotowi zamówienia.
W celu uniknięcia wątpliwości Sprzedawca wskazuje, że:
- a) Umowy, które dotyczą Treści Cyfrowych lub Usług Cyfrowych, są umowami o dostarczanie treści cyfrowej lub świadczenie usług cyfrowych, do których stosuje się przepisy rozdziału 5b ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta;
b) do Umów, które nie dotyczą Treści Cyfrowych lub usług cyfrowych, nie stosuje się przepisów rozdziału 5b ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
§ 6. Przedsprzedaż
- Klient posiada możliwość zakupu Produktu Cyfrowego w ramach Przedsprzedaży prowadzonej przez Sprzedawcę.
- Przedsprzedaż umożliwia złożenie zamówienia przed premierą Produktów Cyfrowych w cenie zazwyczaj niższej niż cena docelowa. Klient nie uzyskuje Dostępu do Produktu Cyfrowego od razu po zawarciu Umowy, lecz w terminie wskazanym przez Sprzedawcę (na przykład 20-30 dni po rozpoczęciu Przedsprzedaży). Informacja, kiedy Kupujący uzyska Dostęp do Produktu Cyfrowego, jest przekazywana przez Sprzedawcę w chwili rozpoczęcia Przedsprzedaży.
- Termin dostępności Produktów Cyfrowych objętych przedsprzedażą znajduje się w ich opisie.
- Przedsprzedażą mogą być objęte Produkty Cyfrowe, które są nowe lub takie, które dopiero ukażą się w Sklepie.
- Zawarcie Umowy w ramach Przedsprzedaży następuje od razu po wysłaniu formularza zamówienia i zatwierdzenia go przyciskiem „Zamawiam i płacę” lub przyciskiem o podobnej treści. Klient jest zobowiązany do zapłaty za Dostęp od razu po zawarciu Umowy, mimo dostarczenia Produktu Cyfrowego w późniejszym terminie.
§ 7. Składanie i realizacja zamówienia na Produkty Cyfrowe (Zawieranie umowy)
- Klient może dokonać zakupu poprzez wybór interesującego go Produktu Cyfrowego, a następnie kliknięcie w przycisk „Zamawiam i płacę” (lub przycisku o podobnej treści) z informacją o cenie i nazwie Produktu Cyfrowego. Następnie, może dokonać dalszych zakupów lub kliknąć w przycisk „Zobacz koszyk”, a następnie kliknąć w przycisk „Przejdź do płatności” i sfinalizować zakup na kolejnej stronie.
- Klient ma możliwość wpisania kodu rabatowego, jeśli taki posiada w polu o nazwie „Kod rabatowy”. Następnie, po wpisaniu kodu rabatowego i kliknięciu w przycisk „Wykorzystaj kupon” (lub przycisku o podobnej treści) cena odpowiednio ulegnie modyfikacji.
- Celem złożenia Zamówienia konieczne jest podanie przez Klienta w formularzach następujących danych:
a) imienia i nazwiska,
b) adresu e-mail, - c) akceptację Regulaminu i Polityki prywatności poprzez zaznaczenie okienka. Akceptacja jest niezbędna do dokonania i sfinalizowania Zamówienia.
d) wyrażenie zgody na realizację Zamówienia przez Sklep poprzez kliknięcie przycisku „Kupuję i płacę”, który wskazuje na konieczność zapłaty za Zamówienie.
- Zawarcie Umowy dotyczącej Dostępu następuje z chwilą kliknięcia przez Kupującego przycisku „Zamawiam i płacę” lub przycisku o podobnej treści. Potwierdzenie zakupu Kupujący otrzyma również na adres e-mail podany w formularzu zamówienia.
- Kupujący otrzymuje Dostęp do Platformy po zaksięgowaniu zapłaty na koncie Sprzedawcy. Klient jest zobowiązany dokonać zapłaty ceny w ustalonej wysokości na rachunek bankowy Sprzedawcy najpóźniej w terminie 7 (słownie: siedmiu) dni od dnia zawarcia Umowy. W przypadku, gdy Kupujący nie dokona zapłaty w tym terminie, uznaje się, że Klient zrezygnował z Umowy z przyczyn leżących po jego stronie, w związku z czym Umowa rozwiązuje się z ostatnim dniem na zapłatę. Rozwiązanie Umowy nie zwalnia Kupującego z obowiązku zapłaty należności na rzecz Sprzedawcy.
- Dostęp do zakupionych Produktów Cyfrowych może być udzielany przez Sprzedawcę na czas określony lub nieokreślony. Informacja o tym, na jaki czas przysługuje Dostęp do danego Produktu Cyfrowego, jest wskazana w opisie Produktu Cyfrowych i przekazywana Klientowi przed zawarciem Umowy.
- Wysłanie Zamówienia stanowi oświadczenie woli Klienta zawarcia ze Sprzedawcą Umowy Sprzedaży, zgodnie z treścią niniejszego Regulaminu.
- W procesie składania Zamówienia Klient obowiązany jest także dokonać wyboru co do formy płatności za zamówione Produkty Cyfrowe, z obecnie dostępnych w Sklepie.
- Produkt Cyfrowy uważa się za dostarczony w chwili, gdy treść cyfrowa lub środek, który pozwala na uzyskanie dostępu do Produktu Cyfrowego lub pobranie Produktu Cyfrowego, zostały udostępnione Kupującemu, które Klient wybrał samodzielnie w tym celu, lub gdy Kupujący lub takie urządzenie, uzyskali do niej dostęp (Art. 43j.).
- Dodatkowo, Sprzedawca zapewnia Kupującemu możliwość założenia konta w Sklepie. Założenie konta możliwe jest w trakcie składania zamówienia. W celu założenia indywidualnego Konta Klient powinien wypełnić formularz rejestracyjny i zaakceptować Regulamin, a następnie złożyć Zamówienie.
- Na podany przez Klienta adres e-mail zostaną przesłane informacje związane z założeniem Konta oraz link aktywacyjny umożliwiający ustalenie hasła. Po kliknięciu w niego i ustaleniu indywidualnego hasła Konto zostaje utworzone, a Klient może z niego korzystać.
- Klient, dokonując kliknięcia w przycisk „Kupuję i płacę”, ma świadomość, iż zawarcie umowy związane jest z obowiązkiem uiszczenia należnej Sprzedawcy zapłaty. Klient dokonuje zapłaty poprzez wybór jednej z formy płatności, dostępnej w Sklepie, a następnie dokonuje wpłaty.
- Sprzedawca przesyła Klientowi wiadomość e-mail, w której zamieszcza klikalny, aktywny link do Produktu Cyfrowego wraz z instrukcją, lub dostarcza instrukcję pobrania Produktu Cyfrowego (np. z poziomu Konta Klienta na Platformie szkoleniowej) w zależności od cech i charakteru Produktu Cyfrowego, a także możliwości systemowych. Umowa Sprzedaży zostaje zawarta w języku polskim w treści zgodnej z Regulaminem.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do nierealizowania Zamówienia w przypadku:
a) nieprawidłowego/niekompletnego wypełnienia formularza Zamówienia (brak wszystkich danych potrzebnych do realizacji Zamówienia),
b) nieotrzymania wpłaty w terminie 7 dni od złożenia Zamówienia (w przypadku wyboru opcji płatności przelewem).
§ 8. Składanie i zamówienia na Produkty Cyfrowe i Towar (Kurs Premium)
- W przypadku zamówienia przez Klienta Kursu Premium dostaje dostęp do Produktów Cyfrowych oraz zostanie wysłana paczka z Towarem. Klient w tym celu może kliknąć w przycisk „Zamawiam i płacę” (lub przycisku o podobnej treści) z informacją o cenie i nazwie Kursu Premium. Następnie, może dokonać dalszych zakupów lub kliknąć w przycisk „Zobacz koszyk”, a następnie kliknąć w przycisk „Przejdź do płatności” i sfinalizować zakup na kolejnej stronie.
- Klient ma możliwość wpisania kodu rabatowego, jeśli taki posiada w polu o nazwie „Kod rabatowy”. Następnie, po wpisaniu kodu rabatowego i kliknięciu w przycisk „Wykorzystaj rabat” (lub przycisku o podobnej treści) cena odpowiednio ulegnie modyfikacji.
- Celem złożenia Zamówienia konieczne jest podanie przez Klienta w formularzach następujących danych:
a) imienia i nazwiska,
b) adresu (ulica, numer budynku, numer lokalu, kod pocztowy, miasto),
c) adresu e-mail,
d) akceptację Regulaminu i Polityki prywatności poprzez zaznaczenie okienka. Akceptacja jest niezbędna do dokonania i sfinalizowania Zamówienia.
e) wyrażenie zgody na realizację zamówienia przez Sklep poprzez kliknięcie przycisku „Kupuję i płacę”, który wskazuje na konieczność zapłaty za Zamówienie.
- Zawarcie Umowy dotyczącej Dostępu następuje z chwilą kliknięcia przez Kupującego przycisku „Zamawiam i płacę” lub przycisku o podobnej treści. Potwierdzenie zakupu Kupujący otrzyma również na adres e-mail podany w formularzu zamówienia.
- Klient jest zobowiązany dokonać zapłaty ceny w ustalonej wysokości na rachunek bankowy Sprzedawcy najpóźniej w terminie 7 (słownie: siedmiu) dni od dnia zawarcia Umowy. W przypadku, gdy Kupujący nie dokona zapłaty w tym terminie, uznaje się, że Klient zrezygnował z Umowy z przyczyn leżących po jego stronie, w związku z czym Umowa rozwiązuje się z ostatnim dniem na zapłatę. Rozwiązanie Umowy nie zwalnia Kupującego z obowiązku zapłaty należności na rzecz Sprzedawcy.
- Wysłanie Zamówienia stanowi oświadczenie woli Klienta zawarcia ze Sprzedawcą Umowy Sprzedaży, zgodnie z treścią niniejszego Regulaminu.
- Zakupiony Towar dostarczany jest zgodnie z wolą kupującego za pośrednictwem firmy kurierskiej In Post sp. z o.o. na wskazane przez kupującego miejsce.
- Dostawa Towaru zamawianego w Sklepie realizowana jest wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- W procesie składania Zamówienia Klient obowiązany jest także dokonać wyboru co do formy płatności za zamówiony Towar, z obecnie dostępnych w Sklepie.
- Towar zostanie wysłany po otrzymaniu i zaksięgowaniu przelewu/ płatności na rachunku bankowym Sprzedawcy. Termin realizacji wynosi od 1 do 7 dni roboczych.
- W przypadku Kursu Premium koszty wysyłki Towaru pokrywa Sprzedawca.
- Produkt Cyfrowy uważa się za dostarczony w chwili, gdy treść cyfrowa lub środek, który pozwala na uzyskanie dostępu do Produktu Cyfrowego lub pobranie Produktu Cyfrowego, zostały udostępnione Kupującemu, które Klient wybrał samodzielnie w tym celu, lub gdy Kupujący lub takie urządzenie, uzyskali do niej dostęp (Art. 43j.).
- Dodatkowo, Sprzedawca zapewnia Kupującemu możliwość założenia konta w Sklepie. Założenie konta możliwe jest w trakcie składania zamówienia zgodnie z procedurą opisaną w§ 8 Regulaminu.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do nierealizowania Zamówienia w przypadku:
a) nieprawidłowego/niekompletnego wypełnienia formularza Zamówienia (brak wszystkich danych potrzebnych do realizacji Zamówienia),
b) nieotrzymania wpłaty w terminie 7 dni od złożenia Zamówienia (w przypadku wyboru opcji płatności przelewem).
§ 9. Realizacja Usług Cyfrowych
- Właściciel Sklepu w uzasadnionych przypadkach – z przyczyn losowych od niego niezależnych, zastrzega sobie możliwość zmiany terminu świadczenia takiej Usługi, jaką jest spotkanie z uczestniczkami online, jednak pod warunkiem, że nowy termin świadczenia tej Usługi zostanie wspólnie ustalony przez Sprzedawcę i Klienta.
- Klient, który nabył Usługę Cyfrową taką jak spotkanie online jest uprawniony jest do jednorazowej zmiany terminu jej świadczenia na inny, dostępny w ramach oferty Sklepu, pod warunkiem, iż zmiana taka zgłoszona zostanie Sprzedawcy nie później niż na 7 dni przed pierwotnym (oryginalnym) terminem świadczenia Usługi, a także pod warunkiem, iż Sprzedawca będzie dysponował wolnymi miejscami we wskazanym przez Klienta, nowym terminie świadczenia danej Usługi.
- Niektóre z Treści Cyfrowych, takie jak np. webinary, spotkania on-line, mogą być tworzone podczas odrębnego wydarzenia. W takim przypadku Klient powinien wziąć udział w wydarzeniu, w terminie określonym przez Sprzedawcę. Jeżeli Klient nie będzie mógł wziąć udziału w wydarzeniu osobiście, będzie posiadać możliwość zapoznania się z zapisem wydarzenia po jego zakończeniu, o ile Sprzedawca utrwali i udostępni zapis wydarzenia.
- Klient składając Zamówienie na Usługę wyraża zgodę na wykorzystywanie jego wizerunku uwiecznionego na zdjęciach oraz nagraniach audiowizualnych pochodzących z poszczególnych spotkań online, w dowolny sposób – w tym poprzez zamieszczanie na stronach Sklepu, w serwisach społecznościowych czy w sieci Internet, dla celów promocyjnych lub reklamowych samego Sklepu lub sprzedawanych w jego ramach Produktów Cyfrowych. Zgoda, o której mowa powyżej może być przez Klienta odwołana w każdym czasie, poprzez wysłanie stosownego oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy: wiaraczyniporod@gmail.com
§ 10. Prawa własności intelektualnej
- Towary, Produkty Cyfrowe świadczone przez Sprzedawcę, dostępne w Sklepie, treści, teksty, logo, zdjęcia, nazwy firm, znaki towarowe, logo Towarów, Treści Cyfrowych lub Usług Cyfrowych innych autorów, szata graficzna mogą stanowić utwory w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, podlegają ochronie prawnej i stanowią własność intelektualną Sprzedawcy i/lub osób trzecich będących ich właścicielami/autorami, i które zostały udostępnione jedynie na użytek Sklepu, co Klient akceptuje poprzez akceptację Regulaminu.
- Sprzedawca poucza niniejszym Kupującego, że dalsze rozpowszechnianie Produktów Cyfrowych przez Kupującego bez zgody Sprzedawcy stanowi naruszenie praw autorskich przysługujących Sprzedawcy do Produktów Cyfrowych i może skutkować odpowiedzialnością cywilną lub karną.
- Sprzedawca informuje niniejszym Klienta, że rozpowszechnianie jakichkolwiek innych treści albo Towarów, Treści Cyfrowych oraz Usług Cyfrowych udostępnionych przez Sprzedawcę stanowi naruszenie przepisów prawa i może skutkować odpowiedzialnością cywilną lub karną. Sprzedawca może także domagać się stosownego odszkodowania zadośćuczynienia z tytułu poniesienia strat materialnych lub niematerialnych zgodnie z obowiązującymi przepisami.
§ 11. Opłaty za Produkty Cyfrowe
- Na potrzeby uzyskania Dostępu do Produktów Cyfrowych lub skorzystania z odpłatnych Usług Kupujący jest zobowiązany zapłacić na rzecz Sprzedawcę Cenę wskazaną przez Sprzedawcę.
- Kwoty podawane w ramach Platformy są kwotami brutto.
- W każdym przypadku informowania o obniżeniu Cen Produktów Cyfrowych Sprzedawca obok informacji o obniżonej Cenie zamieszcza również informację o najniższej Cenie Produktu Cyfrowego, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. Jeżeli dany Produkt Cyfrowy jest oferowany do sprzedaży w okresie krótszym niż 30 dni, obok informacji o obniżonej Cenie Sprzedawca zamieszcza również informację o najniższej Cenie Produktu Cyfrowego, która obowiązywała w okresie od dnia rozpoczęcia oferowania tego Produktu Cyfrowego do sprzedaży do dnia wprowadzenia obniżki.
- Jeżeli Sprzedawca pozostaje w gotowości do świadczenia Usług lub dostarczenia Produktów Cyfrowych w ramach Platformy, a Kupujący nie korzysta z Usług lub Produktów Cyfrowych z przyczyn leżących po jego stronie, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu jakichkolwiek opłat na rzecz Klienta.
§ 12. Sposoby płatności
- Opłaty za Produkty Cyfrowe i/lub Towar są uiszczane z góry — przed uzyskaniem Dostępu do Produktów Cyfrowych i przed wysłaniem Towaru.
- Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione Produkty Cyfrowe i/lub Towar o ile w ramach opisu nie wskazano innego sposobu płatności:
a) przelewem bankowym – płatne bezpośrednio na konto Sprzedawcy. W tym celu proszę skontaktować się ze Sprzedawcą na dane kontaktowe podane w Regulaminie
b) przelewem elektronicznym – płatne bezpośrednio na konto Sprzedawcy za pośrednictwem systemu Przelewy24
c) BLIK- płatne bezpośrednio na konto Sprzedawcy za pośrednictwem systemu Przelewy24.
- Dniem zapłaty jest dzień zaksięgowania środków na rachunku bankowym Sprzedawcy. Produkty Cyfrowe i/lub Towar zostanie wysłany po otrzymaniu i zaksięgowaniu przelewu/ płatności na rachunku bankowym Sprzedawcy
- W przypadku, gdy Klient poda nieprawidłowy e-mail, wpisze go błędnie albo nie zapewni warunków zapewniających dostarczenie wiadomości e-mail zgodnie z Regulaminem, ponosi odpowiedzialność za brak dostarczenia Produktów Cyfrowych i/lub Towaru. Zalecane jest, aby skontaktował się ze Sprzedawcą celem wyjaśnienia sprawy i doprowadzenia do przesłania Produktów Cyfrowych i/lub Towaru.
§ 13. Przedłużenie Umowy
- Produkt Cyfrowy, który został nabyty przez Klienta na czas określony ma możliwość przedłużenia Dostępu przed upływem okresu, na jaki Dostęp został udzielony.
- Gdy Klient nie dokonał przedłużenia dostępu i upłynął termin, na jaki dostęp został udzielony, dostęp wygasa, a Klient traci dostęp do Platformy.
- Klient, który wcześniej nabył dostęp do Produktu Cyfrowego może go wydłużyć o czas wskazany przez Sprzedawcę.
- Do dotychczasowych Klientów Sprzedawca może przesłać wiadomość e-mail z informacją:
a) o upływającym okresie dostępu do Platformy,
b) z przypomnieniem o upływającym okresie dostępu do Platformy,
c) o wygaśnięciu dostępu
d) o możliwości nabycia przedłużenia dotychczasowego dostępu do Platformy
§ 14. Prace serwisowe i konserwacyjne
- Sprzedawca zapewnia dostęp do Platformy przez 24 godziny na dobę, przez siedem dni w tygodniu i prawie wszystkie dni w roku, przy czym dostęp do Platformy może ulec ograniczeniu w przypadku:
a) awarii lub błędów;
b) prac konserwacyjnych oraz mających na celu modyfikację systemów teleinformatycznych, serwerów itp.;
c) wystąpienia siły wyższej;
d) działań osób trzecich, w tym ingerencji w działanie Platformy;
e) innych okoliczności, niezależnych od Sprzedawcy.
- W razie prowadzenia prac serwisowych i konserwacyjnych, jeżeli prace będą miały charakter istotny i będą wymagać dłuższego czasu, Sprzedawca będzie informował Klienta o tym z odpowiednim wyprzedzeniem.
- Sprzedawca nie ma wpływu na prowadzenie prac serwisowych i konserwacyjnych przez zewnętrznych dostawców, w szczególności zewnętrznych dostawców oprogramowania.
§ 15. Dane osobowe i pliki cookies
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 RODO (czyli Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE) oraz ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych informuję, iż:
- Administratorem danych osobowych Klienta jest Mariusz Kurek prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Mariusz Kurek – Rehabilitacja Medyczna pod adresem ul. Harcerska 6/51, 27-200 Starachowice, NIP: 6642015207 zgodnie z dokumentem wygenerowanym z systemu Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Administrator samodzielnie wykonuje zadania Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Kontaktować z Administratorem możesz się używając poniższych danych: e-mail: wiaraczyniporod@gmail.com lub pisemnie na adres Administratora.
- Dane osobowe Klienta podawane w formularzach znajdujących się w Sklepie będą przetwarzane na podstawie umowy zawartej pomiędzy Klientem a Administratorem, do zawarcia której dochodzi wskutek akceptacji niniejszego Regulaminu, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO (niezbędność do zawarcia i/lub wykonania umowy). Jest to konieczne dla wykonania tej umowy (realizacji zamówienia Towaru i założenia Konta) a następnie utrzymywania Konta Klienta i obsługi Klienta związanej z zawartą Umową.
- Dane osobowe Klienta mogą być przetwarzane również w następujących celach i na następujących podstawach prawnych:
a) wystawienia faktury i spełnienia innych obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (obowiązek wynikający z przepisów prawa)
b) realizacji transakcji płatniczych za pośrednictwem operatora płatności elektronicznych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO (niezbędność do zawarcia i/lub wykonania umowy)
c) rozpatrzenia reklamacji czy roszczeń — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO (niezbędność do zawarcia i/lub wykonania umowy)
d) ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes administratora)
e) kontaktu telefonicznego w sprawach związanych z realizacją usługi — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO (niezbędność do zawarcia i/lub wykonania umowy)
f) przechowywania nieopłaconych zamówień — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes administratora)
g) tworzenia rejestrów i ewidencji związanych z RODO — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO (obowiązek wynikający z przepisów prawa) oraz art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora)
h) archiwalnym i dowodowym, na potrzeby zabezpieczenia informacji, które mogą służyć wykazywaniu faktów — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes administratora)
i) wykorzystywania cookies na stronie i podstronach Sklepu — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO (zgoda)
j) w celu marketingu bezpośredniego kierowanego do Klienta – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora), k) w celu wysyłki newslettera lub innych nieodpłatnych Treści cyfrowych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda) i na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora).
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celach związanych z realizacją Umowy oraz realizacją prawnie uzasadnionych interesów Administratora. Ich niepodanie spowoduje, że zawarcie i realizacja Umowy będą niemożliwe.
- Dane osobowe Klienta będą przetwarzane przez okres realizacji Umowy, a także przez okres zabezpieczenia ewentualnych roszczeń zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawnymi. Następnie zostaną usunięte, chyba że zdecyduje się korzystać z usług Administratora i pozostawi je na innej podstawie i we wskazanym mu celu.
- Dane osobowe Klienta będą udostępnianie innym odbiorcom danych, takim, jak na przykład serwisy świadczące usługi utrzymania systemu informatycznego i hostingu, dostawca usługi poczty elektronicznej, dostawca usługi mailingu (newsletter) czy systemu płatności, kancelarii prawnej, podwykonawcom i zleceniobiorcom, zaangażowanym w prace Sklepu internetowego, itp.
- W związku z faktem, że Administrator korzysta z zewnętrznych dostawców różnych usług np. Meta Platforms Ireland Limited (Facebook i spółki zależne), Google, Microsoft itp. dane Klienta mogą być przekazywane do Stanów Zjednoczonych Ameryki (USA) w związku z ich przechowywaniem na amerykańskich serwerach (w całości lub częściowo). Google i Meta Platforms Ireland Limited (Facebook i spółki zależne) stosują mechanizmy zgodności przewidziane przez RODO (np. certyfikaty) lub standardowe klauzule umowne. Będą one przekazywane wyłącznie odbiorcom, którzy gwarantują najwyższa ochronę i bezpieczeństwo danych, m.in. poprzez: a) współpracę z podmiotami przetwarzającymi dane osobowe w państwach, w odniesieniu do których została wydana stosowna decyzja Komisji Europejskiej, b) stosowanie standardowych klauzul umownych wydanych przez Komisję Europejską (tak jak ma to miejsce np. w przypadku Google), c) stosowanie wiążących reguł korporacyjnych zatwierdzonych przez właściwy organ nadzorczy, lub tym, na przekazywanie danych osobowych których, Klient wyraził zgodę.
- Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo żądania dostępu do danych, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna, że przetwarzanie jego danych jest niezgodne z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa w zakresie ochrony danych. Przysługuje mu też prawo do bycia zapomnianym, jeśli dalsze przetwarzanie nie będzie przewidziane przez aktualnie obowiązujące przepisy prawa.
- Klient posiada też prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, jeżeli podał swoje dane osobowe na podstawie zgody. Cofnięcie zgody pozostaje bez wpływu na przetwarzanie danych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- Dane Klienta nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania w rozumieniu RODO, co oznacza, że Administrator nie będzie podejmował automatycznych decyzji, które mają wpływ na prawa i wolności Klienta.
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa Klientowi i przekazania danych w związku z korzystaniem ze Sklepu, Sprzedawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji danych osobowych przez osoby nieuprawnione.
- Szczegółowe zasady zbierania, przetwarzania i przechowywania danych osobowych wykorzystywanych w celu realizacji zamówień poprzez Sklep, oraz polityka plików cookies zostały opisane w Polityce prywatności, która znajduje się pod adresem: https://wiaraczyniporod.pl/polityka-prywatnosci
§16. Pozostałe prawa i obowiązki Sprzedawcy
- W ramach Umowy Sprzedawca zobowiązuje się:
a) zapewniać Dostęp do Platformy i dostarczać Produkty Cyfrowe, jak również świadczyć Usługi na zasadach przewidzianych w Regulaminie;
b) informować Kupującego o istotnych okolicznościach związanych z korzystaniem z Platformy;
c) udzielać Kupującym informacji dotyczących korzystania z Platformy, w tym dotyczących funkcjonowania Platformy;
d) zapewnić dostęp do konta Kupującego i związanych z nim funkcjonalności;
e) podejmować odpowiednie środki techniczne i organizacyjne w celu ochrony Platformy przed utratą, uszkodzeniem oraz nieautoryzowanym dostępem do niego lub jego wykorzystaniem;
f) obsługiwać Kupującego w dniach i godzinach roboczych.
- Sprzedawca ma prawo do:
a) informowania Kupujących, drogą elektroniczną, o ważnych powiadomieniach związanych z Platformą;
b) pytania Kupujących o ogólną opinię i poziom zadowolenia korzystania z Platformy. Opinie mogą być zbierane w formie pytań lub krótkich ankiet za pomocą systemu teleinformatycznego;
c) prowadzenia działań marketingowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz oświadczeniami Klientów, jeżeli będą wymagane.
§17. Pozostałe prawa i obowiązki Kupującego
- W ramach Umowy Kupujący zobowiązuje się:
a) przestrzegać postanowień Regulaminu;
b) regulować wszelkie należności zgodnie z Regulaminem, w szczególności zgodnie z Planem Płatności;
korzystać z Platformy zgodnie z ich przeznaczeniem i dostępnymi funkcjonalnościami;
c) korzystać z Platformy zgodnie z prawem, zgodnie z postanowieniami Regulaminu oraz zasadami współżycia społecznego; nie naruszać praw własności intelektualnej przysługujących Sprzedawcy oraz osobom trzecim;
d) współdziałać w dobrej wierze ze Sprzedawcą w zakresie należytego wykonania Umowy;
e) udzielać na żądanie Sprzedawcy wszystkich potrzebnych wyjaśnień, informacji i innych danych;
f) zabezpieczyć we własnym zakresie dostęp do urządzeń i sprzętów, które są używane do korzystania z Platformy.
- Kupujący ma prawo do:
a) zarządzania swoimi danymi i zgodami (może cofnąć zgodę w każdym czasie);
korzystania z Platformy zgodnie z Regulaminem;
b) kierowania zapytań do działu pomocy Sprzedawcy i wnoszenia reklamacji.
§ 18. Odstąpienie od Umowy
- Klient, który zawarł ze Sprzedawcą Umowę na odległość, ma prawo odstąpić od Umowy, bez podawania przyczyny, w terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy, składając oświadczenie.
- Klient powinien przesłać Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy na piśmie lub w postaci elektronicznej, zgodnie z danymi kontaktowymi Sprzedawcy.
- Zgodnie z art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t. j. Dz. U. 2020 poz. 287, z późn. zm. — dalej: u.p.k.) Klientowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy:
a) o świadczenie Usług, za które Klient jest zobowiązany do zapłaty Ceny, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni Usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Kupującego, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy, i przyjął to do wiadomości;
b) o dostarczanie Treści Cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Klient jest zobowiązany do zapłaty Ceny, jeżeli Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy, i przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca przekazał Klientowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 21 ust. 2 u.p.k.
- Jeżeli został spełniony którykolwiek warunek przewidziany w ust. 2, Klientowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy bez podania przyczyn.
- W przypadku odstąpienia od Umowy, Sprzedawca zwraca Klientowi wszystkie otrzymane od Klienta płatności niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o wykonaniu prawa odstąpienia od Umowy.
- W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca może uniemożliwić Klientowi dalsze korzystanie z Treści cyfrowych lub Usługi cyfrowej, w szczególności przez uniemożliwienie Klientowi dostępu do Treści Cyfrowych.
§ 19. Procedura reklamacji
- Sprzedawca dokłada wszelkich starań, aby Produkty Cyfrowe i Towary były zgodne z Umową i aby Klient mógł z nich korzystać zgodnie z Umową. W tym celu informuje w sposób jasny i zrozumiały w niniejszym Regulaminie Klienta o wszelkich istotnych wymaganiach, również po stronie Klienta.
- W przypadku stwierdzenia, że Umowa nie jest wykonywana zgodnie z postanowieniami Regulaminu, Klient może złożyć reklamację.
- Reklamację można złożyć:
a) poprzez wysłanie reklamacji na adres elektroniczny wiaraczyniporod@gmail.com
b) poprzez wysłanie reklamacji na piśmie, najlepiej listem poleconym — na adres Sprzedawcy.
- Reklamacja powinna zawierać:
a) imię i nazwisko Klienta;
b) dane kontaktowe;
c) szczegółowy opis, na czym polegała niezgodność wykonania Umowy z Regulaminem.
- Reklamacje są rozpatrywane w terminie 14 (słownie: czternastu) dni od dnia złożenia reklamacji.
- Jeżeli Sprzedawca nie dostarczył Produktu Cyfrowego zgodnie z Umową, Klient może złożyć reklamację, w której wezwie Sprzedawcę do dostarczenia Produktu Cyfrowego. Jeżeli pomimo tego Sprzedawca nie dostarczy Produktu Cyfrowego i/lub Towaru niezwłocznie lub w dodatkowym terminie umówionym pomiędzy Stronami, Klient może odstąpić od Umowy.
- Sprzedawca jest zobowiązany do zwrotu ceny jedynie w części odpowiadającej Treści lub Usłudze Cyfrowej niezgodnej z Umową oraz Treści Cyfrowej lub Usłudze Cyfrowej, których obowiązek dostarczenia odpadł wskutek odstąpienia od Umowy.
§ 20. Polubowne rozstrzyganie sporów
- Sprzedawca wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku z zawartymi Umowami na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez strony konfliktu.
- Klient ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Klient ma możliwość m.in. do:
a) zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy,
b) zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem a Sprzedawcą,
c) bezpłatnego skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
- Bardziej szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Klient może szukać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl oraz w siedzibach i na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów lub Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
- Klient może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
- Sprawa może być rozpatrywana przez sąd polubowny tylko po zakończeniu postępowania reklamacyjnego i w przypadku, jeżeli obie strony sporu wyrażą na to zgodę. W pozostałych wypadkach ewentualne spory zostają poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami przepisów Kodeksu postępowania cywilnego i właściwością ogólną.
§ 21. Postanowienia końcowe
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania oraz odwoływania ofert, promocji oraz do zmian cen produktów w Sklepie bez uszczerbku dla praw nabytych przez Kupującego, w tym w szczególności warunków umów zawartych przed dokonaniem zmiany.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest np.: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu, zmiany technologii, zmiany zakresu usług i asortymentu w Sklepie. Nowy Regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji na platformie internetowej Sprzedawcy na podstronie: Regulamin.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: kodeksu cywilnego, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy o prawach konsumenta oraz ogólnego rozporządzenia o ochronie danych i ogólne rozporządzenie o ochronie danych.
- Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 24.07.2023 r.